[Geoinquiets Barcelona] WMS és obsolet

David Nogué dnogue at planol.info
Mon Jun 27 02:24:34 EDT 2011

Bé, sembla que aquesta senyora proposa compartir tile-caches en comptes
de capes WMS.

Això vol dir, implícitament, acceptar la projecció que Google Maps fa
servir i dedicar-nos a superposar-hi les nostres capes (que no?).

I també vol dir unes quantes coses més, em sembla a mi:

- preveure un ús final massiu a les capes compartides (que la simple
descàrrega de tiles aguanta molt millor que les peticions WMS massives)

- destinar uns quants recursos de màquina a pre-cuinar les capes
compartides, en tots els nivells de zoom que fa servir Google o,
almenys, en els més propers.

- en definitiva, tenir clar que vols compartir informació geogràfica
pre-cuinada i amb un ús professional/comercial final molt clar

Una observació:

pre-cuinar una capa, i això ho sabeu prou bé els de l' ICC, requereix
molts recursos de màquina i, fins i tot, de personal.

I si la vols actualitzar regularment, posem mensualment, encara més.

Crec que el que reclama, està força bé:

que es posi més ènfasi en la producció de capes, que siguin de qualitat
i fàcils de connectar (quan un fa l'esforç de "tilejar", és perquè
realment creu que val la pena).

Com que deu ser americana i li encanta que el nou "mati" el vell,
proclama allò de "WMS ha mort, visca els tiles!".

Això darrer em sembla una collonada innecessària.

David Nogué