Re: [Geoinquiets Barcelona] Feina i experiència

Raf Roset rafroset at gmail.com
Sun Apr 8 17:11:52 EDT 2012

Es evident que jo no tinc "la resposta", però m'arriscaré a contestar el
primer i donar-te la meva opinió:

ha canviat el mercat de treball i la manera de treballar també està
canviant, i està canviant igual que canvia la societat en la què vivim i la
manera en què vivim i ens relacionem en aquesta societat.
I de la mateixa manera que els DJ comencen fent-se la seva primera
col·lecció i punxant primer per ells; i només alguns acaben essent cridats
a festes i festivals; i ben pocs arriben a ser residents de les sales més
anomenades; el mateix acabarà passant a totes o quasi totes les professions.
Tot plegat es basa en la reputació que s'aconsegueix amb molt esforç i poca
retribució al principi.
I si, la millor manera de trencar aquest cercle viciós de feina i
experiència passa per la col·laboració entre persones i la dedicació
voluntària a projectes.

Per exemple la traducció d'OSgeo Live que vam començar a la lllista és un
bon exemple d'aquesta contribució que es pot fer voluntàriament a un
projecte, que donarà o no més exposició a qui hi participi, però que per a
tots els que hi participin serà una bona ocasió per aprendre, per
col·laborar, per treballar en equip, per tenir noves eines, per
relacionar-se amb altres professionals del sector i per conèixer els
diferents programaris.
Però només seran els primers discs de la teva maleta de DJ.