[Geoinquiets Barcelona] Nº132: accidents, UFO, dades, blender, perfils

Assumpció Termens atermens a gmail.com
dij jun 11 13:34:15 PDT 2015

A veure...

Totes són coordenades: geogràfiques, UTM, etc.

Unes expresen la posició en un sistema el.lipsoidal o esfèric (3D) i les altres representen la posició projectada en un pla (mapa 2D).  Tot i que les geogràfiques tb es poden considerar com una projecció.

Triar un tipus de projecció o un altre, dependrà del tipus de deformació que es vol minimitzar o conservar.

La projecció UTM és la oficial per mostrar les coordenades geogràfiques: abans en el sistema ED50 i ara en ETRS89.

A França, l'oficial és una projecció Lambert.

El desplaçament és deu entre l'el.lipsoide associat a ED50 (Internacional) i el ETRS89 (GRS80).

A efectes pràctics GRS80 = WGS84 que és el sistema i el.lipsoide usat en els GIS.

No sé si t'he liat més...

ATP

El 11/06/2015, a les 22:07, Martín González <hi a martingonzalez.net> va escriure: