[Dutch] nl tileschema and tileOrigins

Just van den Broecke just op justobjects.nl
Ma Dec 19 04:31:38 PST 2011

Beste Richard en allen,

Ik ben er ook voor om de Geonovum tiling richtlijn voor NL aan te
houden. Een aantal van ons hier hebben daar ook aan meegewerkt. De
situatie valt wel mee m.i.:

- Binnen PDOK wordt zeker aan de Geonovum tiling richtlijn
geconformeerd. De geowebcache gridSet config gebruikt precies die
waarden voor de extent: zoals -285401.920, 903401.920 595401.920,
22598.080 en verder voor de resoluties.

- De OpenLayers config die je noemt (-65200.96, 242799.04, 375200.96,
683200.96) is hier niet mee in conflict. Deze kwam dacht ik eerder uit
de ICTU, de voorloper, en past m.i. precies binnen de Geonovum extent
(die wel heel ruim is, nl continentaal plat). Dus als je in je viewer
niet dat hele grote extent wilt gebruiken kan deze ook.

- WMS-C is niet zonder meer compliant met elke bbox (tenzij generic WMS
enabled is). WMS-C bijv. GeoWebCache zal fout geven wanneer bboxes niet
in overeenstemming zijn met gridset/extent.

groeten,

Just