[Dutch] OSGeo track op #GWF2013

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Wo Dec 5 06:11:52 PST 2012

Hoi Paul,

Goed agendapunt voor aanstaande maandag. 4 aandachtspunten:
1. Als ik kijk naar jullie groslijst vind ik die er erg "technisch" uitzien.
Als je in de track ook open & crowdsourced DATA wilt meenemen lijkt het me
goed om iemand van het ministerie van IenM (zoals plaatsvervangend
Directeur-Generaal Henk Ovink, hoofd geobeleid Noud Hooyman of sr.
Beleidsmedewerker Dirk van Barneveld) en/of iemand van het Ministerie van
EL&I (via Frans Lips) op het podium te hijsen.
Als ik daar een bemiddelende rol in moet spelen (het zijn mijn
ex-collega's): laat het weten!

2. Ook zou ik Peter ter Haar (de uit NL afkomstige CTO bij Ordance Survey)
graag horen/zien. Van Henk Hoff begreep ik dat OS gebruik maakt van
OpenStreetMap tbv mutatiesignalering. Iets dat bij ons vaderlandse Kadaster
(en landmeetkundige afdeling bij gemeenten) bij mijn weten nog niet wordt
toegepast.

3. In hoeverre zijn doublures met vorig jaar
(http://geospatialworldforum.org/2012/speakers.htm) trouwens een probleem?
Gezien de lange lijst denk ik dat je er bijna niet aan ontkomt. Natuurlijk
wel leuk om sprekers die vorig jaar in een andere context/ander thema
aanwezig waren nu in het Open Geo Theater te hebben!

4. Kun je voor een vlotte bespreking a.s. maandag op de wiki
(http://wiki.osgeo.org/index.php?title=Nederland/bijeenkomsten/bijeenkomst-3
8&action=edit)
de stand van zaken, werkwijze (instellen programma-adviescommissie of
plenair) en wat je van de maandagavond aanwezige Geo-IRC-ers wilt weten
onder elkaar typen?

Dank en groet!

GJ