[Dutch] Spijkers met koppen, ofwel geo-borrels in Utrecht

Frank Steggink steggink op steggink.org
Do Jun 28 10:04:43 PDT 2012

Beste lijstgenoten,

Bij deze wil ik gelijk gebruik maken van de oproep van Just op de
OSGeo.nl conferentie om in regionaal / lokaal verband meer met elkaar in
contact te treden. Ik wil graag iedere maand in Utrecht een geo-borrel
organiseren waar we bij elkaar komen om te praten over open source en
open data op geo-gebied. De doelgroep is in principe de mensen die in
Midden-Nederland wonen en/of werken en op geo-gebied actief zijn. Hetzij
als software-ontwikkelaar, hetzij als gebruiker of als OSM-vrijwilliger.

Aangezien er nog weinig concurrentie is qua tijdstip, ben ik zo vrij om
de laatste donderdag van de maand te claimen. De eerste borrel wil ik
i.v.m. de vakantie op 30 augustus houden. Aanvangstijdstip: ongeveer
rond 7 uur. Bij voldoende animo kunnen we eerst een hapje eten, want
iedereen komt dan uitgehongerd terug van een lange werkdag. Het borrelt
beter op een goed gevulde maag :)

Locatie: dit is nog nader te bepalen. Ik sta open voor goede ideeën. In
ieder geval een locatie waar de muziek niet al te hard staat, zodat we
elkaar nog kunnen verstaan! Ik denk dat het wel handig is om een vaste
lokatie te prikken, alhowel het ook interessant is om soms ergens anders
naar toe te gaan, zodat niet altijd dezelfde mensen een lange reis naar
huis voor de boeg hebben.

Voor geïnteresseerden heb ik de eerste borrel ingepland op de osgeo.nl
meetup site: http://www.meetup.com/OSGeoNL/events/71140362/
(Just: kan dit, of jaag ik zo osgeo.nl op kosten? Het opzetten van een
nieuwe groep kost 12 euro per maand!)

Als er genoeg interesse is, kunnen we ook op 26 juli a.s. proefdraaien ;)

Verder wil ik de organisatie nogmaals bedanken voor de geslaagde dag. Ik
hoop verder dat er nog meer regionale initiatieven zullen verschijnen.

Groeten,

Frank Steggink