[Dutch] OSM gegevens importeren in PostGIS

Milo van der Linden milo op dogodigi.net
Za Mrt 23 15:14:42 PDT 2013

De tabellen die door osm2pgsql gegenereerd worden bevatten in principe geen
unieke sleutels en, niet geheel onbelangrijk, er worden geen primary key
constraints gezet! Dat schept mogelijkheden;

Je kunt een nieuwe unieke sleutel toevoegen aan je tabellen met postgresql
commando:

Alter tabel planet_osm_line add column willy_id bigserial;

Alter tabel planet_osm_line ADD PRIMARY KEY (willy_id);

Even herhalen voor alle tabellen et viola, Qgis vindt het goed!

Ik hoop dat het zo lukt. Ik heb al mijn OSM databases op deze manier
draaien.
Op 23 mrt. 2013 21:40 schreef "Willy Bakker" <friesewoudloper op gmail.com>
het volgende: