[Dutch] OSM gegevens importeren in PostGIS

Willy Bakker friesewoudloper op gmail.com
Zo Mrt 24 01:09:56 PDT 2013

Hallo Milo,

Kun je me misschien de code sturen voor het aanmaken van de betreffende tabellen?
Ik heb een lege database, waardoor ik je oplossing niet kan toepassen. osm2pgsql maakt de tabellen aan, maar doet netjes een cleanup bij een error en verwijdert de tabellen weer.

Ik heb de methode van Chris voor het importeren van shapes ook geprobeerd. Dat gaat goed, zo lang je maar één shape-bestand tegelijkertijd importeert. Probleem is wel dat je dan volgens mij een andere database structuur krijgt. M'n idee is om in TileMill een mooi kaartje te maken en daarvoor bestaande templates te gebruiken. Dan lijkt het me niet handig als de structuur anders is, of schiet hier mijn kennis hier weer tekort?

Ik denk zo langzamerhand dat ik maar beter op Linux over kan stappen. Dat wordt misschien sowieso wel tijd ;-)

Vriendelijke groet,
Willy