[Dutch] [OSM-talk-nl] Maandelijkse PostGIS en CSV dumps BAG beschikbaar op data.nlextract.nl/bag

Sebastiaan Couwenberg sebastic op xs4all.nl
Di Dec 23 04:17:39 PST 2014

> Een autonoom (cron) proces checkt dagelijks of er op de PDOK site een
> nieuw BAG bronbestand beschikbaar is, gebruikmakend van de zgn PDOK BAG
> Atomfeed. Als de Atomfile (via datum veld) aangeeft dat de BAG vernieuwd
> is, wordt deze gedownload en met NLExtract-BAG ingelezen en verrijkt
> (provincies, gemeenten, adres tabel) in PostGIS. Vervolgens worden
> PostGIS en CSV dumps aangemaakt en ter download neergezet.

Voor mijn eigen BAG database doe ik nagenoeg hetzelfde. Voor het
automatisch kunnen importeren van de inspireadressen moest ik wel een
argument toevoegen aan NLExtract om niet te prompten, hoe hebben jullie
dat opgelost zodat er geen interactie nodig is?

> Normaal gesproken zal er op iedere 8e/9e van de maand een verse BAG
> zijn, hoewel PDOK recentelijk wat storingen daarin had...

De updates van oktober en november zijn dit jaar net als vorig jaar
overgeslagen. Dat vorige jaar dezelfde maanden zijn overgeslagen is
opvallend, ik vermoed een structureel probleem.

Mvg,

Bas