[Dutch] Atlas der Neederlanden: data & tooling

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Do Jan 16 13:29:54 PST 2014

Hallo lijst!

Met Jan Hartmann (van de Universiteit van Amsterdam) had ik het vandaag over
de acties die hij in het verlengde van de restauratie vna de Atlas der
Neederlanden heeft uitgevoerd: het digitaliseren en georefereren en serveren
van historisch kaartmateriaal.

Zowel interessant vanwege het resultaat (de geodata) als de tooling waarmee
de georeferentie is uitgevoerd.

Jan zou graag zien dat er mee wordt gedaan. Dus ook hier gaan we een
vrolijke middag of avond rond organiseren. Misschien wel bij de afdeling
“bijzondere collecties” van de UVA zelf, waar al dit moois staat
tentoongesteld.

Zie http://mapserver.sara.nl/atlasderneederlanden/atlas/ om achter je PC-tje
vast in de stemming te komen.

En ga als de wiedeweerga naar Amsterdam om de Atlas in volle glorie te
aanschouwen, dat kan nog tot 9 februari:

http://historiek.net/tentoonstelling-unieke-atlas-neederlanden/37628/

Ideeën, suggesties hier over: laat maar weten.!

Groet,

Gert-Jan

Ps. Even testen of ik de bezoekers van deze lijst een beetje ken: ik gok op
reacties van in ieder geval Willy, Edward en Bart ;-)