[Dutch] Vraagje over postgis

Henk Pannekoek henkpannekoek op hetnet.nl
Zo Sep 28 11:41:27 PDT 2014

Goedendag,

Ik ben aan het stoeien met postgis en loop tegen het volgende aan:

Is het mogelijk om een waarde die verkregen is met een spatial join weg te
laten schrijven in een bestaande tabel?

Ik heb onderstaande expressie gerund.

select *

from prullenbakken

join groenvlakken1

on st_intersects (prullenbakken.geom, groenvlakken1.geom)

where discipline = 'Prullenbakken';

hierbij wordt de tabel prullenbakken en de tabel groenvlakken1 gejoind o b v
geometrie.

Wat ik zou willen is dat een waarde uit de tabel groenvlakken1 wordt
ingevuld in een bestaande kolom in de tabel prullenbakken.

Op deze manier kan ik bij een nieuw geplaatst punt automatisch de waarde uit
een andere laag laten invullen.

Kunt u mij aangeven hoe ik dit het best kan doen?

Met vriendelijke groet,

Henk Pannekoek