[Dutch] NGR BAG geocoder

Mark Prins mc.prins op gmail.com
Di Sep 30 14:09:14 PDT 2014

Op 26 september 2014 11:41 schreef Bart van den Eijnden <bartvde op osgis.nl>:
> Volgens mij is deze binnen PDOK ontwikkeld, met name door ontwikkelaar(s)
> van e-id.

Jasper de barbason (e-id/kadaster) en niet te vergeten Sicco Strampel
[http://siccostrampel.com/]

> On 26 Sep 2014, at 11:25, Rein van 't Veer <Rein.vantveer op den.nl> wrote:
>
> Beste lijst,
>
> Wie kan mij vertellen welke software er is gebruikt voor de NGR BAG
> geocoder? Ik ben er namelijk nogal enthousiast over, na er afgelopen tijd
> wat gebruik van gemaakt te hebben, zou graag weten of er FOSS is gebruikt en

De essentie bestaat uit (iig destijds) Hibernate Search (dat Lucene
gebruikt), Hibernate Spatial, Spring Framework en custom SAX parsers
met een Postgis backend, niet heel spannend; het meeste werk zit in
het configureren/tunen van de indexen en uitprogrammeren van
uitzonderingen. Het belangrijkste deel van de SAX parsers zit ook
in/komt uit geozet (https://github.com/geozet/openls-databinding).

Solr stond nog in de kinderschoenen toen hier mee werd begonnen in 2010.

--
Disclaimer;
This message is just a reflection of what I thought at the time of