[Dutch] Overpass API like interface op de BGT

Paul van Genuchten paul.vangenuchten op geocat.net
Za Aug 6 15:48:09 PDT 2016

Ha Willy/Rob,
Ik zie dat jullie met de BGT en linked data bezig zijn, zijn jullie op de hoogte van een experiment dat nu loopt bij geonovum waarbij http://lodlaundromat.org/ <http://lodlaundromat.org/> via ldproxy.net een bgt wfs binnen trekt en beschikbaar maakt als linked data. Ik geloof dat PDOK de BGT voorlopig nog niet als WFS aanbiedt, InteractiveInstruments heeft daar volgens mij een tijdelijke service voor op gezet. Maar zodra de WFS service via PDOK ontsloten wordt zal deze daarna ook wel via het PDOK data platform ontsloten worden, waarna ze middels SPARQL te bevragen is. https://data.pdok.nl/sparql <https://data.pdok.nl/sparql>
Groet, Paul.