[Dutch] BAG geometrie ophalen obv adres

Mark Prins mc.prins op gmail.com
Wo Jun 15 05:33:27 PDT 2016

https://geodata.nationaalgeoregister.nl/geocoder/Geocoder?zoekterm=grote+markt+1+groningen
> Maar dan krijg ik alleen een puntlocatie terug en ik wil graag de polygon
van het gebouw.
> Hoe kan ik dat het beste doen, zonder dat ik de hele BAG-dataset lokaal
in een database stop?
> Ik wil het liefste een webservice bevragen net als de GeoCoder.

Er is een vlakken url parameter die je mee kunt geven, vraag is of er ook
pand vlakken in de database zitten en wat je dan zou krijgen aangezien
gebouw:adres != 1:1

https://www.pdok.nl/sites/default/files/bibliotheek/1.handleidingvoordegeocodeerservice_v1.2.pdf

-m