[Dutch] Openlayers3 map control

Ouke Weijer OWeijer op alkmaar.nl
Ma Okt 2 23:25:06 PDT 2017

Beste Lezers

Voor Het Project aardgas vrij van de gemeente Alkmaar moet ik het kaartmateriaal beschikbaar stellen op internet. Nu hebben we een geoserver waar al het kaartmateriaal opstaat. En ik ben nu bezig om dit te presenteren in Openlayers3. Het koppelen van alle kaarten is niet zo een probleem echter de mogelijkheid om kaarten aan en uit te zetten wil nog niet werken. Hebben jullie eenvoudige voorbeelden die ik kan gebruiken om mijn kaart aan te passen.

Op dit moment heb ik een site gemaakt in leaflet waarin het mogelijk is om lagen aan en uit te zetten. Echter leaflet ondersteund niet echt goed / lekker het bevragen van de kaart. Aangezien het belangrijk is dat ook administratieve gegevens moeten kunnen worden geraadpleegd heb ik dus gekozen voor openlayers.

Voor een voorbeeld kun je kijken op de site www.datalabalkmaar.nl<http://www.datalabalkmaar.nl> onder de kop "info op de kaart"
Wil je zelf de wms service willen gebruiken http://datalab.alkmaar.nl:8080/geoserver/Alkmaar/wms?

Met vriendelijke groet

Ouke Weijer
Senior medewerker GEO-Informatie
gemeente Alkmaar

tel:(072) 548 8576
mob: 0641520090
Aanwezig: Maandag, Dinsdag, Donderdag en Vrijdag