[OSGeo Suomi] Olen listalla

jankala seppo.jankala at csc.fi
Mon May 26 01:15:45 EDT 2008

Hei,
Minäkin ilmoittauduin listalle, sillä onnettoman,  mutta niin
tyypillisen rahoituskatkon
vuoksi, meidän GIS ihminen lähti talosta vuosi sitten ja jonkun oli
aloitettava tutustumaan
mapserver:illä toteutettuun paikkatieto-portaaliin (Infra-konsortion
karttajakelu).
Portaalin lisäksi mitään muuta GIS:iin liittyvää meillä ei sitten
olekaan: ei etes kirjoja
joista vois asiaan perehtyä.

Kokemusta minulla on tietotekniikan eri aloilta: käyttöjärjestelmät,
ohjelmointijärjestelmät
ja  tietokannat.   Ohjelmointi tietenkin kiinnostaa.  Viime vuosina olen
harrastanut funktionaalisia
kieliä: Ocaml, Haskell (GHC), mutta myös listalla esiintyneet muut kuin
GIS-ohjelmistot ovat kyllä tuttuja.

Siis enpä tiedä onko minusta apuja teidän projekteihin, kun olette niin
pitkällä, mutta ArcMap:in
ja kuppaneiden hallitsevan aseman vuoksi kiinnostuin juuri
GIS-työasemasoftasta.  Kuinka suuri
panostus tarvittaisiin joustavamman ja myös linux:ssa toimivan
"arcmap":n toteutukseen?
OK, jään kuuntelemaan ja seuraamaan kiinnostuneena tapahtumia.
t.seppo

--
Seppo Jänkälä                           Tel. +358-9-4572078
CSC - Scientific Computing Ltd.         Fax. +358-9-4572302
02101 ESPOO, FINLAND                    seppo.jankala at csc.fi