[OSGeo-Greek] Ελεύθερο Λογισμικό για τη Δημιουργία Εθνικής Υποδομής Γεωχωρικών Πληροφοριών - gimed

Nikos Alexandris nikos.alexandris at felis.uni-freiburg.de
Sun Nov 7 21:47:51 EST 2010

Angelos Tzotsos:

> Αρχικά πες μου αν η έκδοση 1.2.2 σου τρέχει (αν ανοίγει το κεντρικό
> παράθυρο και αν σου πετάει κανένα μήνυμα στην έναρξη)

Τρέχει χωρίς πρόβλημα.

> Η δοκιμή που κάνεις για το geo_extends.exe δεν έχει νόημα, εφόσον το
> συγκεκριμένο δεν είναι σε C# αλλά σε C.

οκ

> Το πρόγραμμα εφόσον είσαι σε Linux χρησιμοποιεί αυτόματα το δευτερο
> αρχείο που είναι πακεταρισμένο μαζί, το geo_extends (χωρίς επέκταση) που
> το έχω κάνει compile σε OpenSUSE.

> Δοκίμασε σε παρακαλώ να τρέξεις το geo_extends μόνο του να δούμε αν σου
> βγάζει μήνυμα σφάλματος (πχ ότι δεν βρίσκει κάποια βιβλιοθήκη - το πιο
> λογικό είναι να μην βρεί τη σωστή version της gdal)

Η αλήθεια είναι ότι το μήνυμα έλεγε την αλήθεια:

# list it
ls -l bin/geo_extends

-rw-r--r-- 1 nik nik  20121 2010-11-07 02:15 geo_extends

# add x
sudo chmod u+x geo_extends

# run
./geo_extends

Usage: geo_extends <input file>

Μέχρι εδώ καλώς δηλαδή. Και έπειτα... πάλι καλώς: μόλις δοκίμασα (το gimed) με
τυχαία CORINE tiles και αναγωρίζει τα geo-extends :-)

Μήπως πρέπει να το προσέξεις αυτό ( το +x) από την πλευρά σου;

---
(Τα παρακάτω θα τα δω με προσοχή μια από τις επόμενες μέρες.)

> Εφόσον αντιμετωπίσεις τέτοιο πρόβλημα, θα πρέπει να κάνεις compile τον
> κώδικα geo_extends.c από το φάκελο utils.

π.χ. "gcc -o geo_extends geo_extends.c";

> Σου προτείνω να χρησιμοποιήσεις το κορυφαίο πρόγραμμα CodeBlocks (που το
> έχει φτιάξει και Έλληνας).

Θα το δω κάποια στιγμή.

> Εκεί μπορείς να δημιουργήσεις νέο project (command line project), να
> προσθέσεις το c αρχείο στο project και να κάνεις compile για τη δική σου
> διανομή.

good

> Προσοχή, πρέπει να έχεις εγκατεστημένο το gdal-dev πακέτο.

Εδώ είναι που τα πράγματα μπορεί να μπλεχτούν. Γενικά αποφεύγω τα pre-compiled
binaries (debs στην περίπτωσή μου -- αν και τελευταία γίνεται μάλλον καλή
δουλειά στο ubuntu-gis ppa) και έχω τα πάντα (osgeo) from the scratch.

Αρνούμαι να εγκαταστήσω κάτι (osgeo) από τα αποθετήρια επειδή προσθέτει
επιπλέον πακέτα και... ως γνωστόν αυτό περιπλέκει τα πράγματα (dependency
hell).

Αλλά, είναι αρκετό που υπάρχει ο πηγαίος κώδικας gdal, δεν είναι;

> Αν τα έχεις κάνει όλα αυτά και δεν δουλεύει, τότε στην αρχή του κώδικα,
> μέσα στα include πρέπει να αλλάξεις το path των αρχείων .h πχ από
> #include "gdal.h" να το κάνεις #include "gdal/gdal.h"

α, μάλιστα

Ευχαριστώ, Νίκος