[Mapbender-users] GPS signal

Friedrich Krone Frkrone at gmx.de
Tue Jul 25 11:45:30 PDT 2023

Hallo,

ich nutze die digitale Waldbrandeinsatzkarte WBEK des Landes Niedersachsen
auf Basis von Mapbender. Im Einsatzfall benötige ich als Einsatzleiter
Informationen, wo sich die einzelnen Feuerwehrfahrzeuge befinden.

Die zurzeit benutzten Funkgeräte können GPS-Signale versenden. Wie kann ich
diese Signale umsetzen und nutzen, um die Positionen und Bewegungen aller
eingesetzten Fahrzeuge auf der Mapbender-Karte darstellen zu können?

I use the digital forest fire operation map WBEK of the state of Lower
Saxony based on Mapbender. In the event of an emergency, as the operations
manager, I need information about the location of the individual
fire-fighting vehicles.

The radios currently in use can send GPS signals. How can I convert and use
these signals to display the positions and movements of all vehicles used on
the Mapbender map?

Best regards

Friedrich

Friedrich Krone