[Poland] wiki OSGeo Polska

Robert Szczepanek robert w szczepanek.pl
Nie, 11 Paź 2009, 17:24:24 EDT

Tomasz.Kubik pisze:
> Problem jest
> tylko organizacyjny - trzeba wyedytować stronę i uzupełnić ją treścią.
> Chętnie to zrobię - czekam tylko na zredagowane propozycje.
>
> Swoją drogą - wiki, jak to wiki,  może być edytowana przez każdego z
> czapterowiczów. Moją prośbą jest, żeby modyfikacje wykonywane
> były (prznajmniej na razie) przez jedną osobę. Osoba ta, nazwijmy ją
> Proxy, zbierałaby informacje od czapterowiczów i umieszczała je na
> stronie. Obecnie ja jestem takim Proxy, ale chętnie podzielę się rolą
> z innymi czapterowiczami.

Zgadzam się, że sam szkielet/układ zawartości powinna posklejać jedna
osoba, żeby wiki trzymała się kupy. Ale resztę robiłbym już w duchu
wiki. Szkoda Tomku Twojego czasu na tak prozaiczne rzeczy. Wystarczy
jeśli będziesz tylko trzymał rękę na pulsie, w czym inni pewnie też pomogą.

> Po prawdzie mam trochę obaw co do efektów dotychczasowych naszych
> działań. Jak do tej pory na listę subskrybentów naszej listy wpisało
> się 5 osób (wliczając w to moją skromną osobę). Czy mamy więc
> komunikować się przez listę, czy dalej posługiwać się indywidualnymi
> adresami?

Moim zdaniem chodzi głównie o to, żeby nie tworzyć hermetycznej grupy
(e-maile) i aby potencjani chętni mogli łatwo do nas dołączyć. A dołączą
jak zaczniemy redagować wiki, bo właśnie z tego miejsca powinni wchodzić
tu ludzie a nie na odwrót.
Lista ma być otwartym kanałem komunikacji o działaniach OSGeo Polska,
więc nie liczmy że zapiszą się tu tłumy, bo i w jakim celu? 95%
wystarczy tylko samo przeczytanie treści, bez udziału w dyskusji.

> Zamierzam wysłać zaproszenie do wpisania się na listę wszystkim
> zainteresowanym, których znam. Może Wam udałoby się zrobić to samo?

Ja bym zaczął od szybkiego uzgodnienia paragrafów/części wiki, później
zaczął wypełniać je treścią, a dopiero na końcu informował ludzi. Jak
zabierzemy się za wypełnianie nawet w te 5 osób, to wiki zrobimy w tydzień.

Robert