[Geoinquiets Barcelona] Free Access to Ordnance Survey Maps in April

Oscar Fonts oscar.fonts.lists at gmail.com
Thu Mar 25 08:26:02 EDT 2010

Ernest,

Jo m’apunto a que tothom tingui accés a la información, és clar. Ara la del
> ICC ja ho és en gran part, no? A mi m’està bé. Podria ser millor?  Potser
> si.
>
> Sí, pots *veure* la informació, però si la vols utilitzar, resulta que
pertany a l'ICC i hi pot posar les condicions que vulgui. Sóc del parer que
la informació hauria de pertànyer als contribuents.

>  Sobre el negoci, el que fan als USA a mi m’agrada poc. Hores d’ara diria
> que són exemple de ben poques coses. Paga tothom i després un quants
> s’aprofiten?

Són de domini públic. De les dades se n'aprofita tothom qui vulgui (tú
també, si vols).
On les aprofiten només uns quants (els que les poden pagar) és quan tenen un
preu de venda.

Per cert, hi ha una 'petita' empresa dels EUA que fa un ús comercial de les
dades de l'ICC i les ha 'comprat' a un preu notablement més baix que els
publicats oficialment. És aquest el model a imitar? Dades pagades amb diners
públics on *un* decideix qui se'n pot aprofitar?

 Es tracta de que tothom contribueixi amb els seus impostos a generar dades,
> que siguin alliberades i despres un privat acabi cobrant per elles? Curios…

Si són de lliure accés, difícilment cap privat podrà cobrar per les dades.
Cobrarà per allò que és capaç d'afegir-hi d'útil per sobre.

Salut.