[Geoinquiets Barcelona] Free Access to Ordnance Survey Maps in April

Antonio Santiago asantiagop at gmail.com
Thu Mar 25 09:29:47 EDT 2010

Ara mateix els guanys dels bancs van a uns pocs i les perdues es
socialitzen.

Crec que un dels punts importants es definir les competencies de les
"entitats". Si el seu ambit es el de "recollir" dades llavors han de deixar
clar l'ambit d'actuacio de tercers.
Supossant que per qualsevol motiu (com per exemple per llei) certa entitat o
organisme es l'UNIC i/o RESPONSABLE de recollir un tipus de dades. El cost
que aixo supossa es el mateix independentment de si les dades es fan
"publiques" o no.

A partir d'aqui aquesta entitat ha de tenir clar el seu "negoci" i si aquest
es el de recollir llavors el seu negoci s'acaba aqui. El que no pot ser es
un fre al desenvolupament. Com ve diu l'Oscar si les empresaes poden fer
negoci amb l'explotacio de les dades aixó es un ROI i es vo per molts (llocs
de treball, desenvolupament tecnologic, economia, etc).

Si l'entitat te clar que el seu negoci tambe es l'explotacio de les dades
llavors hi ha un problema a afegir, perque esta fent calers a partir de
calers publics, cosa que no em sembla correcte.