[Geoinquiets Barcelona] Free Access to Ordnance Survey Maps in April

Jaume Figueras jaume.figueras at upc.edu
Thu Mar 25 07:08:51 EDT 2010

Hola,

doncs jo penso diferent de l'Ernest. La llei dels EUA sobre domini
públic crec que fa molt bé i ha estat molt important en aquell país per
al seu desenvolupament.

Ara, tornant al nostre país i a la cartografia:

1.- El context global en que ens comencem a moure tots fa que molts dels
serveis  geo-cartografics que ofereixen les diferents entitats perden
sentit ja que són molt locals.

2.- Moltes entitats imposen la restricció de 'sense ànim de lucre'. Què
vol dir això, que jo em puc baixar unes dades per posar-les en el meu
GPS de muntanya, però no puc fer un estudi de geo-màrketing per a una
empresa? Quin sentit té això? Quna part dels impostos que pago són bons
per fer una cosa i dolents per fer-ne una altre? Què és la funció
pública, és pública si els objectius són sense ànim de lucre i privada
si hi ha ànim de lucre? Les empreses i autònoms no paguen impostos
també? Per què una empresa ha de contribuir en el finançament d'una
estructura i també pagar les dades que genera i un particular no? És que
les empreses no creen riquesa, treball i també beneficis?

3.- Quanta gent hi ha treballant duplicant i triplicant esforços per què
no tenim dades lliures? No es podrien destinar tots aquests diners a fer
d'altres coses?

4.- Si les entitats geo-cartogràfiques volen guanyar diners, cosa que
també trobo molt lícita (ja sabem tots com són els pressupostos
públics), en lloc de vendre les dades per què no ofereixen serveis? Les
dades ja les hem pagat tots amb els nostres impostos, no les hem de
pagar dues vegades. Ja hi ha lleis que diuen quina és la funció
d'aquestes entitats i dubto molt que en algun lloc digui que una de les
seves funcions és lucrarse de la seva funció. Altra cosa pot ser oferir
serveis de valor afegit a partir d'una base comuna per a tothom.

5.- A que volen esperar les entitats, a ser obsoletes? Quan alliberaran
les seves dades, quan les lliures siguin de més 'qualitat' que les
'oficials'? Per què sempre l'administració està a tanta distància de la
societat?

6.- No m'agradaria pensar que el què fan les administracions és anar a
remolc de google, com que google és gratuit si no hi ha ànim de lucre
(no sempre en el cas del gmaps) doncs jo faig el mateix... Si fos
així.... No em puc ni imaginar el destí que es mereixen les persones que
plantegen aquesta filosofia (similar a una famosa frase d'Unamuno)...
seria patètic.

Dins d'OSM es fa servir molt la cita de Gandhi: 'First they ignore you,
then they laugh at you, then they fight you, then you win'.

Ela anglesos han trigat 5 anys en adonar-se. I reaccionen quan les dades
cartogràfiques lliures no tenen res a envejar a les 'oficials'. Quan
trigaran les nostres administracions?

Salut,

Jaume.

Ruiz Almar, Ernest wrote:
> Hola,
>

> “Personalment crec que lo que es fa amb diners públics ha de ser públic.”
>
> Aquest és un tema recurrent al llarg del temps i no hi estic d’acord.
> Portat a l’extrem és allò de com és públic és meu i les coses no
> funcionen així.
>
> Si del que es tracta és que s’alliberin dades perquè tothom hi accedeixi
> magnífic. Si del que es tracta és contribuir entre tots dins d’un marc
> de col·laboració per generar valor afegit en un context d’obertura i
> gratuïtat, fabulós. Però si el que es tracta és de pressionar les
> [...]

Jaume Figueras i Jové
Ubuntu User #14347 - Linux User #504317

###############################
Organising Committee
State Of The Map 2010
http://www.stateofthemap.org/
http://www.openstreetmap.org/
###############################

Universitat Politècnica de Catalunya
Departament d'ESAII
Edifici TR11
Rambla Sant Nebridi, 10
08222 TERRASSA
Telf: +34937398621 (intern UPC: 98621)
Mòbil: +34650756456 (intern UPC: 44785)
Fax: +34937398628 (intern UPC: 98628)

Centre de Simulació i Optimització de Processos Logístics (LogiSim)
http://logisim.fib.upc.es

Enginyeria de Sistemes, Automàtica i Informàtica Industrial (ESAII)
http://webesaii.upc.es

Universitat Politècnica de Cataluyna
http://www.upc.edu