[Geoinquiets Barcelona] geodataset local per al foss4g (àlias unicorni blanc)

Roset, Rafael rafael.roset at icc.cat
Mon May 10 04:47:57 EDT 2010

Si heu llegit el mail anterior haureu vist el punt 12:

“Jo vaig fer uns quants progressos en la meva persecució d’un dataset lliure de dades de Catalunya que es poguessin utilitzar tant per al foss4g com per tothom. Ho explicaré en un segon mail.”

Aquest és el segon mail:

1)     El Director de l’ICC es va mostrar receptiu a la proposta d’alliberar un conjunt de dades per a ser emprat en el foss4g

2)     Jo m’havia d’encarregar de caracteritzar aquest data set pel que fa a capes, extensió territorial, format, metadades, etc i en acabat compilar tota la informació en un zip i passar-ho a algú altre.

3)     Diumenge em vaig subscriure a un parell de llistes d’osgeo (nota: és un sistema massa primitiu, caldrà buscar alternatives encara que siguin tipus forum) i vaig enviar un missatge demanant qui podia definir necessitats

4)     De moment només ha contestat Cameron Shorter, però el què proposa no encaixa ni amb la idea que tenia jo ni amb les meves aptituds:

a.     Em demana que per caracteritzar el dataset faci el MCD de tots els conjunts de dades i les seves especificitats de tots i cadascun dels projectes que apareixen al LiveDVD, però ho faci de manera que es puguin posar al LiveDVD tenint en compte que ja va just d’espai. Una feinada del 15 ‼

b.    Que escrigui l’script d’instal·lació del/dels dataset/datasets. (La darrera vegada que vaig escriure una línia de codi original em sembla que va ser en QuickBASIC  =0  )

c.     Que coordini amb cada projecte del LiveDVD per ajudar-los a desplegar el seu exemple de dades a partir del dataset comú.

5)     I rebo un segon mail de Cameron amb una conversa antiga entre ell i Alex Mandel en que aposten per un dataset únic i universal per a tots els projectes basat en les dades de http://www.naturalearthdata.com/

Encara no he contestat a Cameron, però em temo que declinaré participar-hi: és massa feina i hi ha molt poc temps.

Pel que fa al dataset local, es pot continuar intentant, però com a dataset alternatiu al foss4g o de llarg recorregut per a projectes geo de Catalunya. I tot i això em sembla que seria malgastar energia i distreure esoforços d’un obejctiu més ambiciós, que hauria de ser la geodada lliure.

Però potser m’equivoco. Què en penseu ?

Rafael Roset
Responsable de Cartoteca Digital
Institut Cartogràfic de Catalunya