Re: [Geoinquiets Barcelona] ICONES Layar Nomenclàtor IGN.

Alexandre Nobajas nobita64 at yahoo.com
Fri Mar 18 11:30:43 EDT 2011

Un territorio empriviano és una zona que no pertany a cap terme municipal en concret. El cas més habitual és quan un municipi perd la seva entitat jurídica i s'agrega a un altre municipi. En alguns casos hi ha conflictes entre diferents municipis a l'hora de repartir-se la superfície que queda "sense amo" i hi ha litigis. Aquests litigis poden durar décades, pel que mentrestant es considera que certes àrees són de diferents municipis a la vegada i és coneixen coma territorios emprivianos.

És un concepte molt tècnic i específic que em va sorprendre que s'afegis com a subgrup al nomenclàtor. En total a Espanya n'hi ha 27, un d'ells a Catalunya (l'Avenc del Llorer)

Àlex