RE: [Geoinquiets Barcelona] open és mort !

Ruiz Almar, Ernest ERuiz at amb.cat
Thu Oct 6 03:05:50 EDT 2011

Bon dia inquiets,

Grans temes els del OS i el CS!!

Ahir a la tarda parlava d'això a la universitat amb una alumna: "open, but open YOURS first". És una frase que em recorda al país on vivim (tírate tu primero, que yo me tiraré después...), però que veig que funciona a tot arreu.

Jo interpreto que l'autor diu que tal com s'està fent les coses ara per ara, amb la filosofia "ábrete tu, que yo miro" (uf, això no sona bé, però m'enteneu, oi?) o "Administracions, doneu-nos-ho tot que ja paguem els nostres impostos i, per tant ens correspon" no anem enlloc.

Com assenyala l'Oscar, l'autor creu que la qüestió va més enllà d'obrir dades, una feina que per ara  només fan els governs. El que ell proposa no es tant obrir per obrir, sinó que el que cal és la reciprocitat que és al que jo em refereixo quan parlo de "retorn a la societat", de retorn social dels beneficis que s'obtinguin amb l'ús de les dades obertes, perquè és el que és  just.

Aquí podríem continuar parlant molt i molt. Sobre aspectes com perquè es demana l'obertura de dades (jo fins ara hi veig interessos, no reciprocitat), qui ho demana, qui les aprofita (empreses, els anomenats geeks que de fet som professionals), si l'obertura de dades per part de les administracions és sostenible (quan deixa d'ingressar l'ICC per no cobrar  pels seus productes? I ara que hi ha retallades, com s'ho farà l'administració per poder continuar oferint aquest serveis? Please, no em dieu que s'ha de reduir l'administració, que la cançoneta neolliberal no argumentada no em va.)

No se....
Ernest Ruiz