[Geoinquiets Barcelona] software per dissabte

Jorge Gaspar Sanz Salinas jsanz at osgeo.org
Wed May 16 09:50:34 EDT 2012

El 16/05/12 13:54, Raf Roset escribió:
> Aquells que en sabeu més: quina mena de software hem de tenir
> carregat als portàtils, tablet, GPS i smartphones? Tant per a la
> captura com per al postprocès.

Per als portàtils:

- - http://josm.openstreetmap.de/ us baixeu l'última estable de JOSM
- - Si tenim conexió podem també en alguns casos fer us directament del
editor web de OSM (Potlach).

GPS:

- - En que grabi traces i waipoints o tingau en el equip algo que els
importe ja va bé.

- - Jo tinc software al meu portàtil per parlar en Garmins (GPSBabel,
Prune), d'altres GPS ni idea.

Smartphones:

No tinc molta experiència en anar de mapping amb smartphone però en el
meu cas pegaria una ullada a http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Android

Us dic el que segurament faré jo:

- - Deixa el GPS grabant la traça
- - Marcar waipoints quan trobe algo interesant
- - Escriure a ma en una llibreta el número del waypoint i què es,
- - Tal volta també fer fotos si s'ha d'aclarir algo

En realitat en camp, i més si no se té experiència, quant menys
"gadgets" millor, es a dir: es millor capturar menys coses però bé i
sense complicar-se a portar un fum de trastos i que al final entre
tots no capturin res aprofitable.

> I per a tots aquells menys tècnics o més tradicionals, podeu venir
> només amb paper i llapis i també sereu molt ben vinguts.

I tant, de fet en ambients urbans els GPS pràcticament no serveixen
per a res i una llibreta o una gravadora es el millor que hi ha.

- --
Jorge Gaspar Sanz Salinas
http://es.osgeo.org
http://jorgesanz.net