[Croatia] Okrugli stol - Informacije javnog sektora: Izazovi i mogućnosti ponovne uporabe informacija u RH

Dražen Odobašić dodobas at geoinfo.geof.hr
Wed Nov 26 10:28:45 PST 2014

Pozdrav,

jučer sam prisustvovao navedenom okruglom stolu, poziv je u privitku, 40tak
sudionika. Moji osobni dojmovi nisu dobri. Izlaganja su uglavnom (osim ovog
stranog) predstavila koje sve korake još treba napraviti (procesi, zakoni,
pravilnici, ...) te u čemu se sve kasni. Sve se više svelo na priopćenje
javnosti nego ikakvu raspravu/razgovor, pa je tako i ovaj "okrugli stol" jedan
od dva planirana u razmaku od 6 mjeseci. Također su nekoliko puta spomenuli kako
već kasne i da ih EK 'potiče' da se pomaknu.

E sad, pomaknuli su se na način da su pokrenuli nekoliko portala (aktivnih ili u
izradi), kao data.gov.hr (koji je kupljen od UK), koji će služiti za
pretraživanje svih metapodataka o dostupnim informacijama javnog sektora te
njihovoj ponovno upotrebi. Dakle, mi ćemo osigurati infrastrukturu koja će
komunicirati s sličnim portalima EU, i sve će biti divno i krasno. Doduše,
svijetla točka je bila da su kao shvatili da PDF nije dobar format za razmjenu
podataka, pa će valjda predložiti neki drugi format.

Problem je što se nisu baš dotakli prava korištenja podataka (licence) niti na
koji način će rješavati probleme oko prava korištenja. U dobrom duhu se
podrazumijeva da će sve to biti otvoreno, CC-BY nadam se...

"Rasprava" je bila kratka, nekoliko se sudionika javilo, te bih izdvojio prof. s
ekonomije koji je naglasio da je povezivost podatka (linked data) ključna. Nakon
njega je predstavnik HUPa, između ostalog, spomenuo kako će iskoristivost
podataka potvrditi privatni i javni sektor.

Nakon njega sam komentirao, povezujući prethodna dva komentara i prezentaciju od
Martina, kako su prostorni podaci temeljni podaci koji osiguravaju povezivost
svih ostalih podataka, ta da svi primjeri koje je Martin prikazao imaju neku
geografsku komponentu. Postavih pitanje o temeljnim prostornim podacima u RH,
kao državna granica, granice županija i općina te adresni model.

Odgovor je započeo ovako: "pa ... pozvali smo predstavnike DGU, ali nisu došli
... EK je prostorne podatke stavila u prvu prioritetnu skupinu, dakle jako su
važni ... " Iz odgovora se još moglo razabrati da je bilo nekih razgovora
(valjda između ministarstva uprave i DGU) i da nisu baš puno napredovali.

Pohvalili su se da imaju "Open Data HR" grupu na Linkedinu, kao mjesto ne
formalne komunikacije.

penny for your thoughts, ...

Dražen

P.S.: ista poruka je poslana na talk-hr at openstreetmap.org listu, pa ste je možda