[Dutch] Onze Naam

Just van den Broecke just op justobjects.nl
Ma Dec 5 02:01:29 PST 2011

Iets wat we snel op orde moeten hebben is onze naam. Totnutoe hebben we
het over "Het Nederlandstalig OSGeo Chapter". Dit is nogal een mond vol
en bovendien heeft het woord "Chapter" in Nederland een ongunstige
associatie (motorbendes etc).

Op de Wiki en eerdere mails staat al een suggestie: OSGeo.NL en ik zie
soms OSGeoNL (osgeonl). Nu Wim Blanken zo vriendelijk is om het domein
osgeo.nl beschikbaar te stellen lijkt mij de naam OSGeo.NL of een
variant een naam die we vanaf nu kunnen voeren in alle
communicatie/verwijzingen.  Een verfijning is nog dan welke naam
variant, die later ook naam van de stichting kan worden, ik kan bedenken:

OSGeo.NL
OSGeo-NL
OSGeoNL

Andere varianten zijn welkom. Vul aan op Wiki:
http://wiki.osgeo.org/wiki/Nederlands#Naamgeving

Dit is inventarisatie. Stem nog even niet via de mailing lijst om
verkeer te beperken. Dan kunnen we evt een online poll doen en een
definitieve naam hebben en misschien dit nog in logo verwerken.

groeten,

Just