[Dutch] SLD voor top10nl, iemand?

Do Jan 5 07:27:19 PST 2012

Hoi Paul,

Goed te horen. Bij OSM NL zijn ze ook al aan de slag (zie talk-nl lijst).

On 05-01-12 23:37, Paul van Genuchten wrote:
> Vandaag eens wat beter naar top10nl gekeken (open data sinds 1-1).
> Goed (maar niet snel) om te zetten naar postgis met ogr2ogr:
>
> (CMD)
> FOR /F "tokens=*" %%G IN ('dir /b *.gml') DO ogr2ogr -append -a_srs
> epsg:28992 -s_srs epsg:28992 -f PostgreSQL PG:"dbname='top10nl'
> host='localhost' port='5432' user='postgres' password='postgres'" %g
In mijn ervaring kun je niet direct ogr2ogr gebruiken voor Top10NL GML
(of andere basisregistraties zoals BAG). Top10NL kent bijv. meerdere
geometrieen per object en meerdere attribuuut-instanties. ogr2ogr kan
m.i. alleen met "OGC Simple Features" werken. Er zal wel iets uitkomen
maar mogelijk mis je dan informatie. Of er zijn recente ogr2ogr
uitbreidingen die ik niet ken...Hiervoor heb ooit voor Top10NL-->INSPIRE
een "flattening" stap gebouwd met XSLT, om eerst Simple Features de
ogr2ogr-stap. Een alternatieve weg is alles (ETL/DB) door deegree v3 te
laten doen en de GML direct naar deegree te publiceren.

> Maar nu de ontsluiting in Geoserver, heeft iemand SLD (of mxd/lyr)
> bestanden om hier een aardige layout aan te hangen?
Ik moet kijken. Heb wel iets maar heel onvolledig.

groeten,