[Dutch] SLD voor top10nl, iemand?

Paul van Genuchten paul.vangenuchten op geocat.net
Do Jan 5 17:04:58 PST 2012

Just, die conversie met ogr2ogr is vrij aardig gegaan (complexe gml
wordt omgezet in een tiental tabellen), zover ik kon zien zitten er
(vooralsnog) niet al te veel dubbele geometrien in per object. Ze noemen
wel dat ze per schaalniveau een afwijkend geometrie type willen tonen,
echter dit is momenteel niet in de data geimplementeerd (misschien
lossen ze het in de styling op). De styling van een en ander zou
vastgelegd moeten zijn in DKM (Digitaal Kartografisch Model). Echter het
DKM kom ik op internet nergens tegen. Blijft intellectueel eigendom
kadaster? Natuurlijk zal zo'n DKM onderscheid moeten maken tussen
printen en scherm. Dat zal nog wel even een uitdaging blijven (al zou de
resolutie parameter zoals deze in steeds meer WMS servers
geimplementeerd wordt hier een uitweg kunnen bieden). Als je ergens een
voorlopig iets hebt liggen, dan graag. Dat maakt het vast een beetje
toonbaar.