[Dutch] Kadaster biedt per 1/1/2012 een aantal gegevenverzamelingen aan als 'open data'.

Marc Coevoet sintsixtus op gmail.com
Vr Jan 6 09:57:11 PST 2012

Besten,

Van de site haalde ik een zip
http://mirror.openstreetmap.nl/kadaster/Kadaster_Top25_namen.zip

Uit het pakket mdbtools-gmdb kan ik de data bekijken:  (oobase was te
lang onderweg ..):
/usr/bin/gmdb2 Top25namen_07.mdb

En nu dacht ik: zou ik al die (mooie) plaatsnamen van gehuchten kunnen
stoppen in een POI?

Ik zie in TOP25NAMEN-tekst-07 wel een lijst (klik op "data"), maar de
coord staan daar niet in.

Enfin, de Franse IGN is trots op 2 miljoen plaatsnamen, ik zie er toch
een 192000.  (je moet het aantal aanpassen van standaard 1000 naar ...
meer in "voorkeuren").

Een export in een csv is mooi, dan proberen we nog al die rommel weg te
gooien, want er staat soms als tekst "noordzee" horizontaal...
Ook zie ik soms 2 namen onder mekaar staan, die bij mekaar horen

Marc
--
The "Penguin" has arrived - and he's not going away - ever.
http://shortwave.tk