[Dutch] licentiegebruik en attribution

Casper Span info op spatially-oriented.com
Di Jul 3 00:13:08 PDT 2012

Hey List,

Ik zit even met een vraag rondom attribution. Ik wil gebruik gaan maken van
bijvoorbeeld de PDOK BRT achtergrond kaartlaag, die onder een CC by SA te
gebruiken is. (maar dit zal niet de enige kaartlaag zijn, gok ik)
Nu gebruik ik die kaartlaag voor een grote interactieve kaart, maar ook in
kleine thumbnails. Op de grote kaart is het geen enkel probleem om gewoon
de OpenLayers Attribution control te gebruiken, maar op de thumbnail zou
het betekenen dat of mijn thumbnails 2x zo groot moeten worden, of ik 2x
minder kan zien omdat er tekst dwars over de thumbnail komt te staan.

Heeft iemand misschien informatie over de precieze regels / best practices
hierover? Ben ik bijvoorbeeld verplicht om bij *elk* kaartje wat de data
gebruikt de attribution te tonen, of volstaat het bijvoorbeeld om het
alleen bij de grote kaart te plaatsen?

gr,
Casper

--