[Dutch] Bufferafstand klopt niet

Koning, Bart B.Koning op vrzw.nl
Do Jul 25 06:51:13 PDT 2013

Beste mensen,

Ik heb een contour, waar ik met behulp van QGIS 1.8.0 een grotere
contour omheen wil plaatsen (150% van de originele contour). Mbv google
heb ik uiteindelijk een handige methode gevonden om dit te doen (eerst
mbv plugin mmqgis een centroid toevoegen aan de originele contour en
hieromheen vervolgens een buffer maken die 150% van de originele contour
is).

Probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik via Vector -->
Geoprocessing gereedschap --> Buffer(s) een buffer toevoeg, de afmeting
hiervan niet gelijk is als de invoer. Als ik bij bufferafstand
bijvoorbeeld 100 invul, heeft de contour een straal van slechts circa 60
meter.

Ik ben erachter dat ik het gewenste getal met 1,65 moet
vermenigvuldigen, maar het is niet wenselijk om dit elke keer uit te
rekenen en te controleren.

Wie weet wat hier het probleem is?

Vriendelijke groet,
Bart Koning