[Dutch] Bufferafstand klopt niet

Roy Braam roybraam op b3partners.nl
Di Jul 30 23:56:28 PDT 2013

Hallo Bart,

Ik denk dat je beter je Qgis vraag kan stellen op een Qgis mailing lijst.
of op:
http://gis.stackexchange.com/questions/tagged/qgis

Succes!

Met vriendelijke groet,

Roy Braam
B3Partners BV
Tel: 030 214 2082
Twitter: http://twitter.com/rbraam

"Koning, Bart" <B.Koning op vrzw.nl> , 7/25/2013 3:51 PM:
     Beste mensen,   Ik  heb een contour, waar ik met behulp van QGIS 1.8.0 een grotere contour omheen  wil plaatsen (150% van de originele contour). Mbv google heb ik uiteindelijk een  handige methode gevonden om dit te doen (eerst mbv plugin mmqgis een centroid  toevoegen aan de originele contour en hieromheen vervolgens een buffer maken die  150% van de originele contour is).    Probleem waar ik tegenaan loop is dat als ik via Vector  --> Geoprocessing gereedschap --> Buffer(s) een buffer toevoeg, de  afmeting hiervan niet gelijk is als de invoer. Als ik bij bufferafstand  bijvoorbeeld 100 invul, heeft de contour een straal van slechts circa 60 meter.     Ik  ben erachter dat ik het gewenste getal met 1,65 moet vermenigvuldigen, maar het  is niet wenselijk om dit elke keer uit te rekenen en te controleren.     Wie weet wat hier het probleem is?     Vriendelijke groet, Bart Koning