[Dutch] OSM gegevens importeren in PostGIS

Wo Mrt 20 03:11:16 PDT 2013

Hallo,

Via Shapefiles lijkt mij onnodig en mogelijk verlies je informatie ?
osm2pgsql moet gewoon werkend kunnen gemaakt, zelfs op Windows. Als je
er niet uitkomt, vraag anders ook op de OpenStreetMap NL mailing lijst.

Er zijn verschillende versies van osm2pgsql in omloop. Ik weet even niet
welke de laatste is. Maar dit probleem (dupl keys) is vaker voorgekomen
en ook opgelost. Ik meen bijv. dat er een --allow-dups optie is
bijgekomen. Wat ook nog kan is dat er dup keys ontstaan omdat de 32-bit
bit grens is gepasseerd:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/64-bit_Identifiers
Je moet dan voor osm2pgsql "0.81.1 (13th of September, 2012) and
previous versions with 64bit id space enabled"

Voor het OpenBasiskaart project heb ik ook wat stappen beschreven,
inclusief gebruik osm2pgsql:
http://openbasiskaart.readthedocs.org/en/latest/mapnik-toolchain.html#osm2pgsql,
allen is dat Ubuntu Linux. Hoe je bijv. eerst kunt testen met een klein
stukje Planet data, zeg Zoutkamp ;-).

groeten,

Just