[Dutch] OSM gegevens importeren in PostGIS

Willy Bakker friesewoudloper op gmail.com
Za Mrt 23 13:39:55 PDT 2013

Hallo allemaal,

Ik heb flink de griep gehad, dus het heeft even een paar dagen geduurd
voordat ik het een en ander kon uitproberen.
Vanavond heb ik de tutorial van Dane gevolgd waarnaar Chris verwijst in
zijn reactie:
https://github.com/springmeyer/win-osm-workshop/blob/master/Tutorial.md

Het laden van OSM data binnen QGIS met OSM tools geeft de foutmelding:
'Projection code failed to initialise' (terwijl de PROJ_LIB
omgevingsvariabele goed is ingesteld).
Vervolgens heb ik het vanaf de command line geprobeerd, zoals Dane
voorstelt in Appendix H (wel optie -s toegevoegd).
Het gaat heel lang goed, maar uiteindelijk krijg ik (weer) de melding
'duplicate key value violates unique constraint'.

@Just: waar kan ik een versie van osm2pgsql (voor Windows) vinden met de
allowdups optie? Die zit niet in de versie die ik gebruik.

Ik ga morgen de werkwijze van Chris proberen waarbij hij shape-files
importeert.

Vriendelijke groet,

Willy