[Dutch] Kaart IJsland

Raymond Nijssen r.nijssen op terglobo.nl
Zo Jul 6 08:10:06 PDT 2014

Hoi Bart,

Als je alleen een kaart als achtergrond/referentie zoekt kun je ook de
openlayers plugin gebruiken. Daarmee kan je bijvoorbeeld OpenStreetMap
als webservice gebruikenen hoef je zelf geen data te downloaden en
visualiseren. (ook google maps, bing maps, yahoo etc. zijn mogelijk)

Plugins >> Beheer en installeer plugins...
(zoek openlayers-plugin en installeer deze)

Web >> OpenLayers Plugin >> OpenStreetMap >> OpenStreetMap

Onder je kaart instellen:
coordinaat: -2043684,9631018
schaal: 8000000 (8 miljoen)
projectie: EPSG:3857