[Dutch] OSGeo.nl "geotalk" op geobuzz-congres(25+26 nov) gehonoreerd

Gert-Jan van der Weijden geejee op dds.nl
Ma Jun 2 12:57:34 PDT 2014

Briljant! Die poster is eigenlijk genoeg. Ik hoef er alleen nog maar 10
minuten sprakeloos naast te gaan staan.
Nooit eerder was het cliché een plaatje zegt meer dan 10 minuten aan woorden
zó op zijn plaats.

Dan gaan we gelijk naar de verfijning:
1. Wat zijn van de componenten op de poster de meest aansprekende (is niet
persé technisch de meest geavanceerde!) implementaties in Nederland?
2. Op de poster is voor de GeoBuzz-doelgroep de term "gebruik" is een wat te
generieke term. Wát kan ik er dan mee? Zelf vind ik bijvoorbeeld van GRASS
de omschrijving op http://www.osgeo.org/grass ("is a Software for performing
spatial analysis") veel beter dan die op
http://grass.osgeo.org/documentation/general-overview/ ("used for data
management, image processing, graphics production, spatial modelling, and
visualization of many types of data").
Zoiets opstellen voor de diverse projecten/producten is de ultieme boodschap
op het GeoBuzz congres. (ik kan de titel gemakkelijk aanpassen naar : het
open source geo landschap in 20 tweets")

Ben benieuwd naar jullie ideeën hier over.

groet,

Gert-Jan