[Dutch] RD/NAP naar ETRS89 met NTv2 en VDatum

Sebastiaan Couwenberg sebastic op xs4all.nl
Za Nov 1 15:39:05 PDT 2014

Beste Lennard,

On 10/29/2014 12:18 PM, Huisman, Lennard wrote:
> Ik heb hetzelfde tesje gedaan met OpenSuSe 12.3 en cs2cs 4.8.0. De grids en het rdnap bestand heb ik gedownloaded vanuit git en in de map /usr/share/proj/epsg geplaatst:

Hartelijk dank voor je extra tests.

Op een OpenSUSE 12.3 en Debian sid kan ik de resultaten reproduceren
nadat de rdnap bestanden naar /usr/share/proj zijn gekopieerd.

Het probleem is dus dat het .gsb bestand niet gebruikt worden als
PROJ_LIB naar een andere directory wijst, het bestand word zoals
verwacht wel gebruikt als het in de default directory staat.

Een oplossing voor dit probleem heb ik nog niet gevonden, maar wel het
datum type niet als datumgrid herkend wordt wanneer PROJ_LIB niet naar
de default directory wijst. pj_datum_transform() doet dan niets ipv het
aanroepen van pj_apply_gridshift_2() voor het gsb bestand.

> Naast proj heb ik ook gdal en qgis geinstalleerd staan, ik weet niet of dat invloed heeft op de tests.

Dat zou geen invloed moeten hebben, dat is een bijzonder gebruikelijke
combinaties. Bij mij is het niet anders. :-)

Ik graaf nog wat verder in de PROJ.4 code om een oplossing te vinden.

Mvg,

Bas

--
 GPG Key ID: 4096R/E88D4AF1
Fingerprint: 8182 DE41 7056 408D 6146  50D1 6750 F10A E88D 4AF1