[Dutch] 3D GIS en GeoBuzz

Richard Duivenvoorde rdmailings op duif.net
Ma Nov 17 03:10:33 PST 2014

On 13-11-14 12:36, Steven M. Ottens wrote:

> Naast formaten en standaarden lijkt het me ook goed om met wat tools te
> komen waarmee we 3D geodata kunnen bekijken en manipuleren. Op mijn
> bureau staat een machine met de test data van 3Dtop10 (ESRI
> filegeodatabase) in postgis, geimporteerd via ogr2ogr en geserveerd als
> X3D naar webclients. Dus dat is 1, maar er zijn vast meer tools te
> verzinnen. Ik denk aan QGIS (kan die eigenlijk 3D), Marble, Blender,
> hebben mensen daar ervaring mee?

Hi Steven,

QGIS is nog niet 3D aware (geometries hebben dat gewoon nog niet, de z
wordt genegeerd voor zover ik weet).

Ik stuitte toevallig wel op deze:

http://www.oslandia.com/oslandia-releases-cuardo-3d-gis-viewer-en.html

van Oslandia (heavy QGIS en Postgis commiters).

Groet,

Richard