[Dutch] 3D GIS en GeoBuzz

Ma Nov 24 09:15:36 PST 2014

Hallo,

Ben nog wat meer in de 3D gedoken, ook lichtelijk zeg maar "getriggered"
door deze LinkedIn discussie:
https://www.linkedin.com/groups/3Dkaart-van-Nederland-3DTOP10NL-gelanceerd-4434153.S.5941281542360834050
en download via PDOK.

Hoezo FGDB? Maar goed, FGDB is zo om te zetten met GDAL 1.11+ naar GML
en GeoJSON. Proefbestand Valkenburg is daarom nu te downloaden via
http://data.nlextract.nl/top10nl3d als GeoJSON en GML in RD en WGS84.

Daarna in Open Source 3D tools zoals CesiumJS (WebGL) in browser
visualiseren zoals hier snelle test op OpenTopo kaart:
http://data.nlextract.nl/top10nl3d/valkenburg-building-3D-lod1.png
Nog niet alles staat helemaal op z'n plek (wgs84/rd/web mercator combi)
maar so far, so good...

Alles aan ook NLExtract GitHub toegevoegd (onder /3d).

Morgen hoop ik meer te vertellen/laten zien op de GeoBuzz.

groeten,

Just