[Dutch] Postcode bronbestand

e.zegers op chello.nl e.zegers op chello.nl
Vr Nov 28 12:37:28 PST 2014

Ik heb wel eens op basis van (deel van) CBS Wijken en Buurten bestand en BAG adressen een eigen postcodegrenzen bestand gemaakt. Per buurt tellen welke 4/5/6 PPC meeste voorkomt, buurt aan deze postcode toewijzen en vervolgens dissolve op de postcode. Als je vrede hebt met feit dat niet alle postcodegebieden aaneensluitend zullen zijn (vooral bij 5/6 postcode) dan is het in ieder geval een vrij eenvoudige benadering die je aan 'kleine' basispolygonen met bekende grenzen op kunt hangen.

Groeten,

Emil