[Dutch] Postcode bronbestand

Jan-Willem van Aalst info op imergis.nl
Vr Nov 28 12:26:49 PST 2014

Hallo Gert-Jan,

Bedankt voor het heldere antwoord.

Vervolgvraag wordt dan natuurlijk: wie levert momenteel het meest actuele
PC4/PC6 vectorbestand met ‘prettige’/’logische’/’intuďtieve’ begrenzing?
Vanuit de BAG die grenzen trekken is een crime en levert – voor zover ik heb
gezien – geen ‘prettige’ grenzen op.

Met hartelijke groet,

Jan-Willem van Aalst

jw op imergis.nl

06-42.74.68.48

Van: Gert-Jan van der Weijden [mailto:geejee op dds.nl]
Verzonden: vrijdag 28 november 2014 20:41
Aan: info op imergis.nl; dutch op lists.osgeo.org
Onderwerp: RE: [Dutch] Postcode bronbestand

Hallo Jan-Willem

Noch van de 4-positie, noch van de 6-positie postcode is er een formele
begrenzing.

Ieder postcodepolygonenbestand is een door de -al dan niet commerciele maker
ervan zelf verzonnen (vaak: gemodelleerde) serie polygonen, op basis van de
bestaande postcodes.

Zie ook de uitleg op
http://www.geodan.nl/waar-ligt-grens-4-positie-postcode/

Groet,