[Dutch] ICT doorbraakproject open geodata

Anne Blankert anne.blankert op geodan.nl
Do Jun 4 09:32:49 PDT 2015

PVV en SP vinden dat er enorm wordt verdiend aan open data en stelden een
extra belastingheffing voor volgens dit bericht:
http://www.nu.nl/politiek/4061509/geen-heffing-ondernemers-bij-succesvol-gebruik-open-data.html,
maar dat voorstel kreeg geen steun van andere partijen.

De algemene teneur van het artikel is wel dat de open data al lang een
groot commercieel succes is. Tussen de regels door lees ik dat het vooral
gaat om adresgegevens en adreslocaties.

Groet,

Anne