[Dutch] NDW en OpenLR?

Vr Jun 5 03:12:58 PDT 2015

Hallo Niels,

Ik denk dat je je vraag nog iets moet verduidelijken, althans voor mij.
Als ik de links volg kom ik verschillende soorten bestanden tegen, bijv
XML voorbeeld-bestanden, bijv actuele file info en wegwerkzaamheden:

http://www.ndw.nu/documenten/nl/#cat_3
Deze zijn volgens het "datex" schema:
http://www.datex2.eu/schema/2/2_3/DATEXIISchema_2_2_3.xsd

En, na flink doorklikken en dode links op data.overheid.nl kom ik op
http://www.rijkswaterstaat.nl/apps/geoservices/geodata/dmc/vild/
Daar staan Dbf bestanden en Shapefiles en lijvige documentatie.

"Omzetten naar NWB of OpenStreetMap" ? Bedoel bijv. informatie uit NWB
gebruiken om VILD/datex bestanden om te zetten/ te verrijken naar
standaard geo-informatie in bijv PostGIS, GeoJSON of GML?

Je kunt ons helpen door bijv. naar een specifiek bron-bestand(en) te
verwijzen en de informatie aan te geven die je in het doelformaat wilt
hebben en wat je uiteindelijke doel/app is.

OpenLR lijkt mij meer een compact encoderingsformaat voor geodata i.h.a.
met wat software daaromheen, bijv een Encoder. Ik zou zelf meer de
formaten als PostGIS, GeoJSON of GML kiezen. In eerste instantie PostGIS
dan kun je alle kanten op. Qua tools: bijv GDAL+PostGIS (mogelijk kun je
verrijken via custom queries) of Stetl http://stetl.org.