[Dutch] NDW en OpenLR?

niels op tikouka.nl niels op tikouka.nl
Vr Jun 5 06:01:06 PDT 2015

Hoi Just,

In de NDW Reistijden data (xml) zit een verwijzing naar een meettraject
(zie reistijden_PNHTR12.xml).
Dit traject wordt in de MST file van het NDW beschreven (zie
MST_PNHTR12.xml)
De ID's in de MST File in het alertCLinear stuk verwijzen naar de
LOC_NR's van de VILD shapefiles, met daarbij een offset.
In de screenshots van de VILD shapefiles kun je zien dat het lijntraject
erg lang is.
Dus die lijnstukken zouden opgeknipt moeten worden (rekening houdend met
de offset).
In de NDW Interface beschrijving
(http://www.ndw.nu/downloaddocument/513a0585ef16003e499d132b4b206795/NDW%20Interfacebeschrijving%20versie%202.2.pdf)
op blz 24/25 staat ook uitgelegd hoe het werkt.

Wat ik uiteindelijk wil is een locatie/lijntje van het daadwerkelijke
meettrace. De lijn van de VILD is in dit geval alleen een hartlijn,
terwijl het hier om gescheiden rijbanen gaat (die wel in het NWB
opgenomen zijn).

Vandaar dat ik ook naar OpenLR aan het kijken was. Volgens de OpenLR
website zou je met de Encoder en Decoder van het ene kaartformaat naar
het andere kaartformaat moeten kunnen 'converteren'. De voorbeelden in
de documentatie zijn alleen met tomtom data, dus ik vroeg me af of
anderen hier al ervaring mee opgedaan hadden.
Als je het meettrace vanaf VILD kan 'encoden' in OpenLR formaat en
vervolgens kan 'decoden' op een ander netwerk (zoals het NWB) dan is dat
misschien wel een betere manier dan met spatial queries etc.

Dit alles is in het kader van een project voor de monitoring van het
beleidskader Verkeersmanagement van Provincie Noord-Holland.

Groet, Niels Hoffmann