[Dutch] WFS retourneert altijd nul lijnen

Frank Steggink steggink op steggink.org
Vr Jun 5 10:25:46 PDT 2015

Hoi Willy,

Met WFS 1.0.0 wordt standaard GML2 teruggegeven en met WFS 1.1.0 wordt
standaard GML3 teruggegeven. GML2 bevat nog geen multicurves en
multisurfaces, maar alleen nog multilinestrings en multipolygons.
Blijkbaar kiezen sommige WFS server-implementaties (Geoserver dus) er
toch voor om ook bij WFS 1.1.0 multilinestrings terug te geven i.p.v.
multicurves. Ze worden nog wel ondersteund in GML3, maar zijn deprecated.

Het feit dat de Limburgse WFS server gml:GeometryPropertyType
teruggeeft, kan te maken hebben met de achterliggende databron. Als in
de spatial index (i.g.v. spatial database zoals Oracle Spatial of
PostGIS) geen geometrietype wordt opgegeven, weet de WFS server niet wat
voor soort geometrie er teruggegeven gaat worden.

Kan AutoCAD Map wel overweg met de multisurfaces (vlakken) die via WFS
1.1.0 worden teruggegeven?

Groeten,

Frank Steggink