[Dutch] WFS retourneert altijd nul lijnen

Bakker-Tadema W.M. w.m.bakker.tadema op provinciegroningen.nl
Vr Jun 5 10:00:02 PDT 2015

Ik heb dankzij de aanwijzingen van Frank nog een aantal zaken op een rijtje gezet en denk dat ik misschien de oorzaak heb gevonden:

Ik heb twee voorbeelden van lagen met lijnen in WFS-services die in AutoCAD Map die niet goed worden ingelezen als ik níet version=1.0.0 specificeer, eentje van de provincie Groningen en van de provincie Utrecht.

Als ik met een describeFeatureType request versie 1.0.0 en 1.1.0 vergelijk zie ik iets opvallends:

·         1.0.0 Groningen<http://geoservices.provinciegroningen.nl/ArcGIS/services/OpenData1/MapServer/WFSServer?version=1.0.0&service=wfs&request=describefeaturetype&typeName=RoutesFietsknooppuntennetwerkGroningen> versus 1.1.0 Groningen<http://geoservices.provinciegroningen.nl/ArcGIS/services/OpenData1/MapServer/WFSServer?version=1.1.0&service=wfs&request=describefeaturetype&typeName=RoutesFietsknooppuntennetwerkGroningen>

·         1.0.0 Utrecht<http://geoservices.provincie-utrecht.nl/arcgis/services/wfs_r01_ro_volkshuisvesting/MapServer/WFSServer?version=1.0.0&service=wfs&request=describefeaturetype&typename=Utrecht_Science_Park_Lijnen> en 1.1.0 Utrecht<http://geoservices.provincie-utrecht.nl/arcgis/services/wfs_r01_ro_volkshuisvesting/MapServer/WFSServer?version=1.1.0&service=wfs&request=describefeaturetype&typename=Utrecht_Science_Park_Lijnen>

Versie 1.0.0 retourneert de geometrie als een gml:MultiLineStringPropertyType en versie 1.1.0 als een gml:MultiCurvePropertyType.
De service van PDOK<http://geodata.nationaalgeoregister.nl/digitaaltopografischbestand/wfs?version=1.1.0&request=DescribeFeatureType&typeName=lijnen> waarmee ik getest heb, levert ook lijnen als gml:MultiLineStringPropertyType.
De service van Limburg<http://portal.prvlimburg.nl/geoservices/cultuurhistorie?VERSION=1.1.0&SERVICE=WFS&REQUEST=DescribeFeatureType&typeName=cultuurhistorische_elementen_l> retourneert lijnen als gml:GeometryPropertyType.

Het lijkt er dus op alsof AutoCAD Map en de FDO WFS provider niet tegen geometrie van het type gml:MultiCurvePropertyType kunnen.
Komen jullie tot dezelfde conclusie? Heeft iemand er een verklaring voor?

Ik realiseer mij nu trouwens ook dat het onderwerp van mijn bericht niet klopt: de WFS retourneert wel degelijk features, maar AutoCAD lees ze niet in.

Willy

In ons Handvest voor Dienstverlening kunt u lezen welke dienstverlening u van ons mag verwachten.
http://www.provinciegroningen.nl/loket/onze-dienstverlening/kwaliteitshandvest/