[Dutch] BAG & landsgrens bepaling

Raymond Nijssen r.nijssen op terglobo.nl
Wo Jun 17 14:23:29 PDT 2015

Hoi Sebastiaan,

Voor de BAG zijn de gemeentegrenzen van het Kadaster als basis gebruikt.

Verder weet ik dat het Kadaster samen met de een organisatie in
Duitsland om en om 3 jaar verantwoordelijk is voor het beheer van de
grenspalen. Daarvoor is ook een app "Grenspalen" ontwikkeld waarmee
iedereen de grenspalen kan vinden een de staat ervan aan het Kadaster
kan doorgeven. Er zijn zijn dus contacten daar, en zelfs fysieke palen
in het veld die de grens markeren. Dus met de app in je hand kun je zelf
gaan kijken hoe het zit. :)

Groet,
Raymond

--