[Dutch] BAG & landsgrens bepaling

Sebastiaan Couwenberg sebastic op xs4all.nl
Do Jun 18 00:59:20 PDT 2015

On 06/17/2015 11:23 PM, Raymond Nijssen wrote:
> Voor de BAG zijn de gemeentegrenzen van het Kadaster als basis gebruikt.
>
> Verder weet ik dat het Kadaster samen met de een organisatie in
> Duitsland om en om 3 jaar verantwoordelijk is voor het beheer van de
> grenspalen. Daarvoor is ook een app "Grenspalen" ontwikkeld waarmee
> iedereen de grenspalen kan vinden een de staat ervan aan het Kadaster
> kan doorgeven. Er zijn zijn dus contacten daar, en zelfs fysieke palen
> in het veld die de grens markeren. Dus met de app in je hand kun je zelf
> gaan kijken hoe het zit. :)

Het surveyen van de grenspalen is zeker een goede optie.

Helaas beschik ik niet over een Android of iOS device, dus de app zelf
kan ik niet gebruiken.

Is de onderliggende grenspalen data beschikbaar?

Op NGR kan ik geen grenspalen dataset of service vinden.

Mvg,

Bas

--
 GPG Key ID: 4096R/6750F10AE88D4AF1
Fingerprint: 8182 DE41 7056 408D 6146  50D1 6750 F10A E88D 4AF1